found footage műfaj úttörőjét, amely fényesen bizonyítja, hogy nem kell fröcsögő vért és kiomló beleket mutatni ahhoz, hogy abszolút beparáztassuk a nézőket. Három egyetemista egy marylandi városi legenda nyomába ered, és forgatni megy az erdőbe, ahol állítólag egy gyilkos boszorkány él. Sosem térnek vissza, csak a kamerájukat és a filmet találják meg, és bár a filmben gyakorlatilag egy csepp vér sem folyik, annyira ránk ragad a sztori hangulata, ahogyan a három fiatalon eluralkodik a páni félelem, hogy attól nézőként is képtelenek vagyunk magunkat függetleníteni. A kör (2002) Lehet azon vitatkozni, hogy az eredeti japán Ringu vagy az amerikai remake a félelmetesebb, de felesleges, mert mindkettő ugyanolyan jó, és mindkettő ugyanattól működik. Az elkerülhetetlenségtől, a kérlelhetetlenül közeledő végzettől. Ami mindenkit utolér, aki megnézi azt a bizonyos videókazettát a maga horrorisztikusan szemcsés képével és a lánnyal a kútból. Gore Verbinski tökéletesen dolgozta át az eredetit, megspékelve a gonosz természetfeletti hatalmát a modern városi legendák kiszámíthatatlanságával és menőségével, Naomi Watts pedig pazarul hozza az egyszerre törékeny és naiv, ugyanakkor, ha a szeretteiről van szó, elszánt és találékony hősnőt.
Természetesen Az Ördögűző és Stanley Kubrick klasszikusa, a Ragyogás is előkelő helyen végzett. Abban szerintem minden nagy horror rajongó egyetért, hogy igazán ütős alkotásokat ma már nem igazán tudnak csinálni a műfajban. Ha tőlük kérdezi meg valaki, hogy melyik az abszolút kedvenc, akkor valószínűleg elég messzire fognak visszamenni. Azonban ha valami nagyon frisset mond az ember, arra rávágják, hogy öreg, te ilyen divat horror-rajongó vagy. Igazából ez megállja a helyét, de ízlések és pofonok. A műfaj nyüglődik, a mainstream közönségnek elég, ha beülnek valami minimális történettel rendelkező jumpscare filmre. Ettől még minden évben jön ki olyan alkotás, amire fel szokták kapni a fejüket a műfaj szerelmesei. Az IGN arra vállalkozott, hogy összeszedi a top 50 legjobb horror filmet, amiben vannak újak, na meg igazi klasszikusok is. Aki szemezgetne, az ide kattintva megteheti, mi most csak a top 10-re térünk ki, mert hát ez az elit. Természetesen a lista szubjektív, és biztos lesz rengeteg alkotás, akit az ötvenes listáról előrébb pakolnátok, de hát ez ilyen.
A Tűnj el! legnagyobb fegyverténye, hogy rávilágít arra, hogy a túlzott liberalizmus is legalább olyan veszélyes lehet, mint a totalitárius eszmék. anyám! (2017) Aronofsky filmje iszonyatosan sok fontos témát tartalmaz (művész és múzsa pusztító viszonya, férfi és nő kapcsolata, de a film értelmezhető ember és környezetének egyre keservesebbé váló kapcsolatának bemutatásaként is), és olyan szintű terrort szabadít a nézőre az utolsó harmadban, amelyet még a cseppet sem a finomkodásairól elhíresült Aronofskytól sem láttunk. Az anyám! egy óriási, dühös és félelmetes kiáltás, amelyet remélhetőleg rengeteg ember meghall.
Horrorra akadva 2 Ha inkább nevetnél, mint ijedeznél filmnézés közben, a Horrorra akadva neked való film lesz. A Wayan testvérek kultikus filmjének második és harmadik része elérhető a szolgáltatón. Jóbarátok Ha szeretnél nevetni egy jót anélkül, hogy kiesnél az ünnepi hangulatból, nézd meg a sit-com sorozat halloweeni epizódjait. Kedvencünk a nyolcadik évad hatodik része, 'A Haloween Parti'.
Ha nincs kedved idén jelmezt kitalálni, sminkelni vagy nagyobb erőfeszítéseket tenni a halloweeni bulihoz, teljesen megértünk. Miért ne tölthetnéd október utolsó napját egyedül, vagy akár a barátaiddal édességekkel feltankolva, filmmaratont tartva? A horror és a thriller igazi kedvelőinek ez a kedvenc napja az évben, tökéletes alkalom, hogy felelevenítsd kedvenceidet. Ha készen állsz egy hátborzongató estére, mutatjuk a régi klasszikusokat és az újdonságokat is, melyek a hónapban érkeznek a Netflixre. Wounds A-listás sztárok tűnnek fel ebben a filmben, többek között Armie Hammer, Dakota Johnson és Zazie Beets. Hammer egy pultost alakít, akit, miután megtalál egy eltűnt telefont, ijesztő látomások kezdenek gyötörni. Bemutató dátuma: október 18. Átok 2 Sarah Michelle-Geller és Amber Tamblyn főszereplésével 2006-ban mutatták be a kultfilm második részét. Bemutató a Netflixen: október 11. Haunted, 2. évad A Netflix saját gyártású sorozata valódi embereket mutat be, különös szupererőkkel és ijesztő történetekkel.
Gyalog indulnak útnak, hogy segítséget kérjenek, és hamarosan egy magányos házra bukkannak. A tulajdonosa, Dr. Heiter meginvitálja őket egy italra, amíg a segítség megérkezik. A lányok későn jönnek rá, hogy valami nem stimmel az orvossal: másnap a félelmetes pincében ébrednek, ami műtőnek van berendezve. A többit már elárulta a cím! Valami követ (2014) Gyakori rémálom, kiskoromban nekem is volt, hogy valaki követ, és nem kell, hogy bármi ijesztőt csináljon, elég, ha folyamatosan, lerázhatatlanul a nyomodban van ahhoz, hogy kitörjön a frász. Ez az alapja David Robert Mitchell filmjének (Kaliforniai rémálom) is, ami egy fiatal lányt követ – akit valami követ, egy átoknak köszönhetően. Amitől egyféleképpen lehet szabadulni: ha szexuális együttlét során átadod valaki másnak. Ám ha az illető meghal, újra nagy bajban vagy. A 19 éves Jay pedig halálos veszéllyel néz szembe, amikor egy ártalmatlan egyéjszakás kalandot követően arra lesz figyelmes, hogy valami követi. Valami, amit csak ő láthat, és ami bármilyen formát ölthet – ami azért elég nagy para.
A horror mindig ekképpen működött, azonban az elmúlt idők rossz trendjei (a találtkamerás hülyeségek, a Fűrész-sorozat henteléspornója, és legújabban a James Wan-iskola kísértet-hullámvasútjai) miatt csak elvétve bukkant fel a műfaj esszenciája. Azonban ismételten egy zaklatott és bizonytalan korban vagyunk kénytelenek élni (elég csak a fake news-jelenségre gondolni), a frusztrációk pedig kifakadtak a horror által, jobbnál jobb produkciókat eredményezve. Jelen listában az a tíz film szerepel, amelyek a legkeményebb pokoljárásra késztettek minket, és amelyeknek a legjobban sikerült megfogni napjaink félelmeit. Valami követ (2014) Noha a "szex=halál" konzervatív alaptétele régóta részese a horrorfilmeknek, de még egyetlen alkotás sem állt olyan egyedien a témához, mint a Valami követ, amelynek mumusa a szex után kezdi el követni a tiniket, így a démon az elhamarkodott nemi aktust, valamint a felnőttlétbe való belépés nehézségeit is szimbolizálja. Figyelemre méltóak a szereplők is, akik nem tipikus hülye iszákos tinédzserek, hanem valódi, érző-lélegző hősök.
It Comes at Night (2017) Trey Edward Shults posztapokaliptikus mozijában egy család próbál meg túléli egy vírus által megtámadott világban. A film a bevándorlással és a terrorizmussal kapcsolatos érzéseinkkel játszik el: beengedjem azt az embert az otthonomba, aki segítséget kér tőlem? De mi van akkor, ha pont ez okozza a vesztemet? Aki a cím alapján valamiféle szörnyeteget vár, annak csalódnia kell. Éjjel a paranoia és a bizalmatlanság tör felszínre, hogy még a pokol tüzére is olajat engedjen. Az It Comes at Night konklúziója, hogy nem egy külső erő fog minket végleg eltörölni a föld színéről, hanem saját magunk. Nyers (2016) Noha a gore-ban gazdag, de érzékeny francia horror már jóval a zsánerreneszánsz előtt, a 2000-es években elkészítette a maga nagy műveit ( Magasfeszültség, Betolakodó, Mártírok), Julia Ducournau rendezőnő bemutatkozása, a Nyers újabb csúcspontnak bizonyult az ország horrorgyártásában. A Valami követ hez hasonlóan ez a film is megértően mesél az elveszett, a nagyvilágban a helyét kereső fiatalságról, felnövéstörténetét pedig egy szaftos kannibálhorrorba ágyazza.
A szélesvásznon Michael Myershez hasonlóan sétatempóban közeledő, alakváltó gonosz pedig remekül teremt feszültséget, amit a '80-as éveket idéző baljós szintetizátorzene csak tovább fokoz. A Babadook (2014) A Valami követ rémjéhez hasonlóan A Babadook mumusa is egy allegorikus szörny. Jennifer Kent filmjében a gyerekkönyvből érkező monstrum egy csonka család veszedelmes viszonyainak manifesztációja. A Babadook nemcsak egy összetett film a bűntudatról és a frusztrációkról, hanem kifejezetten kimért és okos is: Kent tudja, hogy az átélhető sorsok, az emberi dráma pont elég ahhoz, hogy lekösse a nézőt, így aztán nem dob semmilyen felesleges ijesztgetést vagy vérzuhatagot a néző nyakába. A boszorkány (2015) Végtelenül megosztott társadalomban élünk, ahol akár a legfontosabb közösség, a család tagjai is egymás ellen fordulhatnak, így aztán egyáltalán nem csoda, hogy a kortárs horrorfilmek egyik legfőbb témája a családon belül elszabaduló terror lett. Robert Eggers műve hiába áll fel 17. századi angol telepesekkel és boszorkányokkal, A boszorkány ban a lélektani dimenzió fontosabb, mint a misztikum: kiválóan, igazán hideglelős atmoszférával mutatja be, hogy egy tragédia hatására hogyan égeti fel magát belülről egy família.